Nieuwbouw KC Wheermolen

07-02-2022
Er wordt gebouwd kindcentrum Wheermolen!

In de herfstvakantie van 2021 zijn we verhuisd naar de Mercuriusweg. We zullen er tot en met december 2022 tijdelijk verblijven, zodat er op ons vaste adres gebouwd kan worden aan ons kindcentrum Wheermolen.

Het kindcentrum wordt duurzaam en groen, letterlijk en figuurlijk. Er worden veel natuurlijke materialen gebruikt en er komen zonnepanelen op het dak. De school wordt verwarmd, gekoeld en geventileerd met een warmtepompinstallatie.
Het buitenterrein wordt uitdagend en kinderen kunnen spelen tussen het groen, sporten op het sportveld, spelen met zand en water en krijgen soms zelfs buiten les.
Er zal voor alle kinderen van 0-12 jaar veel te kiezen zijn.
Ook na schooltijd mogen de kinderen komen spelen.

Het oude gebouw is in november/december 2021 gesloopt. Het nieuwe gebouw is inmiddels al goed te zien, maar nog niet af.

Ondertussen wordt er hard gewerkt aan het inrichtingsplan: al het meubilair in het nieuwe kindcentrum zal vernieuwd worden en passen bij het nieuwe gebouw: duurzaam, natuurlijk en fris.
Zowel in de lokalen als op de leerpleinen krijgen onze leerlingen de mogelijkheid om keuzes te maken.
Passend bij de diversiteit van onze leerlingen, zal ook veel diversiteit in het meubilair terug te vinden zijn: zitten hoog of laag, staan of wiebelen, het kan allemaal.

In december 2022 verhuizen we terug en na de kerstvakantie (januari 2023) starten we in het nieuwe gebouw. We zijn dan samen met de SKOP locaties (BSO Sterrenplukkers, peuteropvang de Speelmolen en KDV de Speelplaneet) Kindcentrum Wheermolen waar kinderen van 0-12 jaar tussen 7.00-18.30 uur terecht kunnen voor onderwijs en opvang.

Leerlingen aan het woord

"Dat de meesters en juffen echt top les geven op een leuke manier."

"Als je iets wil onderzoeken of er meer over wilt weten, dan gaat dat gemakkelijk en je wordt goed geholpen."